مصاحبه آرشیو خبر ها
رستاخیز آزمون و خطای نامزد بانوی پیر

رستاخیز آزمون و خطای نامزد بانوی پیر

 

در حاليكه همه از نقاط قوت یوونتوسِ پیرلو حرف مي‌زنند يك سؤال بيش از هر چيز ديگر خودنمايي مي‌كند؛ واقعاً او چه امتیاز و قوتی به بیانكونری اعطاء كرده یا می‌تواند در ادامه ببخشد؟ یكی از پاسخ‌های احتمالی به این پرسش را مربی چند سال پیش یووه و تیم ملی ایتالیا به ما می‌دهد؛ ماسیمو كاره‌را.

 

او یك یوونتوسی اصیل است حتی اگر این روزها به جای تورین در آتن مشغول به كار باشد. از بازی در خط دفاعی یووه در اوایل دهه 90 میلادی تا تجربه نشستن بر نیمكت مربیگری در رده‌های پایه و تیم اصلی، هر كدام را كه مرور كنیم ردی از روزهای خوب او با بیانكونری را خواهیم یافت. كاره‌را كه فصل گذشته آاِك آتن را به مقام سوم سوپر لیگ یونان رساند در این فصل نیز با زرد و مشكی‌پوشان آتنی در رده دوم ایستاده و در اروپا نیز امیدوارانه به صعود از گره G یورولیگ می‌اندیشد.

 

او در گفتگو با ما از علاقه‌اش به بانوی‌پیر گفت و نقطه‌نظراتش در مورد بازی سوم یووه در سری A را بیان كرد. كاره‌را در پایان از ستاره سوئدی یووه به عنوان بهترین انتقال تیم تا به اینجا نام برد و بهترین گزینه باقیمانده برای خرید را نیز فدریكو كیه‌زا دانست.

 

 

بازی امشب را چطور ارزیابی می‌كنید؟

 

فكر می‌كنم امشب (در صورتی كه بازی برگزار شود) با ناپولی‌ای مواجه خواهیم شد كه یك پله بالاتر از ناپولی فصل گذشته ایستاده. گتوزو حالا دیگر به نقاط ضعف و قوت تیمش واقف است و می‌داند در مقابل هر كدام از حریفان چه تركیبی را بچیند. با اینكه روی كاغذ یووه همچنان قوی‌تر از ناپولی است اما واقعیت نیز دور از این نیست؛ پیرلو تیم متشكل‌تری دارد و برای طراحی استراتژی‌های مدنظرش دستی بازتر دارد.

 

اینطور كه شما می‌گویید پس كارگتوزو باید سخت باشد.

 

نمی‌توانم حدس بزنم او برای بازی امشب از چه تاكتیكی استفاد خواهد كرد. آنها در دو بازی قبلی‌شان فوق‌العاده بودند اما هر بازی داستان خاص خودش را دارد.

 

اما فراموش نكنید در این طرف، پیرلو هم هنوز فرصت آزمایش تاكتیك‌های مدنظرش را نداشته. بعید نیست اتفاقات بازی یووه در مقابل رم این بار در دیدار با ناپولی نیز تكرار شوند!

 

راستش فكر كردن در مورد تدبیری كه او باید در بازی امشب بیاندیشد دشوار است. شخصاً بعید می‌دانم پیرلو در مقابل ناپولی درصدد آزمون و خطا باشد. او چاره‌ای ندارد جز آنكه با آنچه در طول هفته طراحی كرده و آنچه از بازیكنان تیمش در تمرینات دیده، سیستم مدنظرش را تدوین كند.

 

با نظر پیرلو در استفاده از هافبك پنجم تیم پشت سر دو مهاجم موافق هستید یا ترجیح می‌دهید به جای او از قدرت نفوذ و اضافه شدن وینگرهای میانی بهره بگیرید؟

 

هیچ انتخاب غلط یا درستی وجود ندارد. همه چیز به ویژگی‌های بازیكنانی كه می‌خواهیم در بازی از آنها استفاده كنیم بر می‌گردد. استفاده از گزینه‌های كناری بیشتر برای زمانی است كه تیم نیاز به حملات پر دامنه داشته باشد. شاید اضافه شدن (احتمالی) بازیكنی مثل كیه‌زا نوعی چاره‌اندیشی برای چنین مواقعی باشد.

 

پس كیه‌زا را خریدی خوب برای یوونتوس می‌دانید؟

 

فدریكو فوق‌العاده ااست؛ او از یك سو كیفیتی كم‌نظیر دارد و از سوی دیگر هنوز بسیار جوان است. پیوستن كیه‌زا به یووه خبر خوبی خواهد بود.

 

بازی امشب را چطور پیش‌بینی می‌كنید؟

 

حتی اگر ناپولی در حال حاضر تیم سازمان‌یافته‌ و متشخص‌تری از بیانكونری باشد باز طرفدار تیم محبوبم (یووه) هستم.

 

وضعیت رعایت پروتكل‌های بهداشتی در رقابت‌های سری A را چطور ارزیابی می‌كنید؛ با مثبت اعلام شدن سریالی تست كرونای بسیاری از بازیكنان و عوامل باشگاه‌ها به نظر می‌رسد چاره‌ای جز بازنگری در طراحی مجدد استانداردهای بهداشتی از سوی باشگاه‌ها و كمیته برگزاری مسابقات نباشد. همانطور كه مطلع هستید یكی از بازیكنان حریفِ امشب یووه (زیلینسكی) نیز در میان فهرست بلندبالای كرونایی‌های فوتبال ایتالیا است.

 

راستش خیلی اطلاعی از وضعیت رعایت استانداردها و توصیه‌های بهداشتی در ایتالیا ندارم. تنها چیزی كه در این خصوص به ذهنم می‌رسد رعایت همه‌جانبه پروتكل‌ها است. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی برای استمرار برگزاری رقابت‌های فوتبال چاره‌ای جز این نباشد.

 

به ادغام و جا افتادن تازه‌واردان تیم در دنیای پیچیده یوونتوس چقدر خوش‌بین هستید؟

 

به نظرم برخی از خریدها بسیار خوب هستند. مشخصاً در مورد كولوسفسكی حرف می‌زنم؛ او سال گذشته نیز در پارما عملكرد بسیار خوبی داشت و من به موفقیت و پیشرفت او در كنار بازیكنان بزرگ یووه بسیار امیدوارم.

 

و به عنوان سؤال آخر؛ یوونتوسِ پیرلو را در همین بازی‌های محدودی كه از او دیده‌اید، چگونه دیدید؟

 

همه آنها كه او را می‌شناسند از استادی او در پاس دادن مطلع هستند. انتقال این تبحر به خط میانی یووه می‌تواند بزرگ‌ترین نقطه قوت یوونتوسِ او باشد. او اعتماد به نفس موردنیاز برای موفقیت را در كارش را دارد با این حال مطمئناً زمان لازم است تا با تمام ایده‌های او در زمین مواجه و آشنا شویم.

 

با تشكر از Mirko Di Natale

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: